Uff, trochę się tego nazbierało
może po kolei jakoś dam radę.
Gierka fajna tylko jak ja grałem to u mnie w instrukcji jest, że pionek stojący na polu innego koloru niż biały to jest bezpieczny (niezbijalny), ale z instrukcji opisu w internecie to nie ma takich ograniczeń. Druga sprawa aby losowanie kością pozostało chwilę na planszy bo teraz mam pustą kostkę klikam i kostki nie ma. Trzeba się przyglądać małym cyferką obok swojego konta aby wiedzieć co się wyrzuciło.
@Edit
Mam podobne odczucia jak Beherit. Dwie gry i tylko ja byłem kasowany, w jednej z gier nawet nie doszedłem jednym pionkiem do końca, grałem z botami łagodnymi.
Bezpieczne są tylko cztery ostatnie pola, na pozostałych wszyscy są zbijani (takie zasady).
Jeżeli ruch jest niedozwolony, to automatycznie przekazywana jest kolejka kolejnemu graczowi aby nie tracić czasu, dorobię bardziej widoczne cyferki
Losowanie kostki jest takie samo dla graczy i botów, można tylko na kompa narzekać, że takie liczby losowe (CryptGenRandom) wypadły
Poziom gry jest stanowczo za wysoki. Bot łagodny, 20 rozgrywek, żadnej wygranej. Trochę przesada
Kolejna sprawa, to pokazanie zawodnikowi, że to jego tura, najlepiej migającym oknem, jak w okrętach - gdy robi się coś w międzyczasie i gra z kimś, gra w żaden sposób nie sygnalizuje, że to nasza tura. A szkoda
W zasadzie ciężko mówić o stopniu trudności botów, łagodny ma priorytet na dojście do końca a agresywny na zbijanie pionków, dwie różne taktyki.
Jakoś mi umknęła ta funkcja, będzie dorobione jak w Okrętach.
...Co do uwag, to mam tylko takie jak poprzednicy: statystyki, widoczność kostki po rzucie, kontynuowanie gry po ukończeniu przez pierwszego gracza....
Statystyki - pomyślę.
Po ostatnim rzucie nie ma bo przechodzi na kolejnego gracza, j.w..
Kontynuacja w wersji 1.x odpada, może kiedyś powstanie 2.x
Szkoda, że gra nie oddaje momentu z rzutem kostką np. tak jak to wyglądach we flashowych grach gdzie się ustala kierunek i siłę rzutu.
Byłaby szansa na wprowadzenie gier "Gomoku" i "Czwórka"?
Jest wbudowana "symulacja" rzutu kostką, tylko parametry są dobierane losowo za każdym razem.
W planach mam zamiar prawie wszystkie przepisać, te na pewno.
...Jedna rzecz trochę mi się tylko nie spodobała, wiem że jest to duże ułatwienie dla programisty ale trochę to dziwnie wygląda w praktyce. Do rzeczy chodzi o to, że grając z żywymi graczami nie mają oni u siebie takich samych kolorów jak u nas, tzn. każdy na swoim komputerze jest zielony i wedle ustawienia pozostał kolory....
"Wszystko się wydaje proste, gdy nie trzeba tego samemu robić"
Chyba akurat obecne rozwiązanie jest trochę bardziej skomplikowane, ja podszedłem do problemu, że zawsze jesteś zielonym i nie musisz się zastanawiać jaki masz w tej rozgrywce kolor. Pomyślę czy da się coś skonfigurować w tej kwestii.
Błędy w rozgrywce multi: (testowane w ramach sieci lan, rozgrywka: 2 graczy, 1 łagodny i jeden agresywny bot.)
...
Wygląda na błędy, popatrzę na to wszystko (poza tym jeden zgłoszony na bugliście już jest).
Jest jakiś ukryty cel w klikaniu w kostkę? Może by robić to automatycznie?
Sugestia nr. 2: Jednoklik na pionku podświetla pole na które zostanie przeniesiony, dwuklik przenosi pionek
Żeby sobie trochę pograć, bo tak w sumie jak się ma tylko jednego pionka na planszy, to komputer mógłby wykonywać wszystkie ruchy za nas
, a my siedzimy i w sumie oglądamy walkę botów. Nie ma to jak satysfakcja z kliknięcia w pole na którym stoi pion przeciwnika
Do sugestii matiss'a (żeby kolory graczy były takie same u każdego gracza) dodałbym jeszcze jeden 'ficzer' -> czat obok gry ...
Czat to chyba w wersji 2.x (o ile w ogóle, jeszcze się nie zastanawiałem nad tym), jak przepiszę wszystkie pozostałe gry.
Ogólnie super, że gra się spodobała
Jakbym coś przegapił, to proszę pytać (pisać).