Skocz do zawartości


Zdjęcie

Telewizor


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dymek

Dymek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 36 postów

Napisano 2008.11.16, 20:08

W najbliższym czasie planuje kupić sobie telewizor. Chodziłem po różnych sklepach chcąc za czerpać trochę informacji. Celuje w rozdzielczość 42-47 w cenie mniej więcej 4-5 tysięcy. Telewizję będę oglądał z odległości 4m. Ponoć najlepiej spisują się Panasonicki, Samsungi i na końcu LG.

Telewizory które mi proponowano:

-Philips 42PFL7962D
-Phillips 47PFL7642D
-LG 52LG5000
-LE 46A551
-Sony KDL-40V4000
-Panasonic TH42PY80E

Co o tych telewizorach myślicie. Jakie inne proponujecie. Co powinienem wiedzieć przy kupnie TV i co dany sprzęt powinien mieć. Piszę tutaj, ponieważ nie znam się na tym, dlatego też proszę traktować mnie jak małe dziecko ;).

Czym się różni w części praktycznej LCD od plazmy? Z tego co się dowiedziałem, to większy kąt patrzenia ma plazma, ale ona zżera więcej prądu i ma dość niezdrowy system wyświetlania kolorów, przez co po dłuższym oglądaniu mogą nas boleć oczy. Co wy o tym wiecie?

Użytkownik Dymek edytował ten post 2008.11.16, 20:09


#2 Monczkin

Monczkin

    Adept

  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 2008.11.16, 21:53

Z tego co się dowiedziałem, to większy kąt patrzenia ma plazma, ale ona zżera więcej prądu i ma dość niezdrowy system wyświetlania kolorów, przez co po dłuższym oglądaniu mogą nas boleć oczy. Co wy o tym wiecie?

Mity i kity.

LCD pobiera prąd cały czas. Plazma tylko w niektórych sytuacjach, zależnie od tego czy wyświetla jaśniejszy czy ciemniejszy obraz. Sumaryczne zużycie prądu może być takie samo jak przy LCD. Zresztą, jeśli rachunek za prąd będzie wyższy o 100 zł w skali roku, to chyba nie są to wielkie kwoty.

Plazma niezdrowy obraz?? To co powiedzieć o LCD??