Witajcie! Może to nie jest odpowiednie forum, na zadawanie takich pytań, ale może ktoś z Was słyszał już o podobnym przypadku, albo ma jakichś dobrych znajomych pracujących po serwisach.
Problem dotyczy Lenovo G500 - preinstalowany system to Windows 8, ale przeszedł downgrade na Windows 7 x64. Przez kilka miesięcy wszystko pięknie śmigało, do momentu kiedy zaczął się długo wyłączać (do minuty kręciło kółeczka przy 'trwa zamykanie'). Niestety, zdarzało się coraz częściej, że system nie wstawał. Uruchamiasz go, a on zatrzymuje się na ekranie 'Lenovo' i nic się nie dzieje. Do czego doszedłem sam, a po części czytając różne fora i szukając rozwiązań - po odłączeniu dysku ekran Lenovo przeskakuje dalej, ale wyskakuje błąd połączenia z HDD (zrozumiałe). Jak podłączę dysk, to znowu zatrzymuje się na ekranie Lenovo... Czasem pomocne bywa przełączenie zasilania z baterii, na bateria + zasilacz lub na sam zasilacz. Ale czasem to działa, czasem nie, a ja potrzebuję pewnych rozwiązań. Dodam tylko, że jak już zwiesi ekran Lenovo i nie mogę nic zrobić, to nie pomaga ani 'twarde resetowanie ustawień typowe dla Lenovo' ani uruchamianie poprzez OneKey...
Dysk mogę podlączyć pod stacjonarkę i normalnie z niego korzystać, żeby było śmieszniej...
Spotkał się ktoś z czymś takim? (Fora i support Lenovo są zasypywane tymi tematami odnośnie G500, ale żadnych konkretnych informacji). Lubię walczyć do końca, tym razem się poddałem, zgrałem dane i sformatowałem cały dysk spod stacjonarki - podłączyłem pod lapka i... zatrzymał się na ekranie Lenovo. Już nie mam innych pomysłów niż gwarancja, choć to trochę policzek...
Jakby ktoś wiedział, jak sobie z tym poradzić, będę bardzo wdzięczny.
#1
Napisano 2014.08.29, 23:40
#2
Napisano 2014.08.30, 09:19
#3
Napisano 2014.08.30, 09:30
Moje propozycje:
1. Podłącz dysk pod stacjonarkę i sprawdź jego sprawność - poszukaj jakiegoś programu, który pokaże dane ze S.M.A.R.T. (np. SpeedFan), ponoć mogą być dyski wadliwe. Osobiście nie wydaje mi się, skoro niby pod stacjonarką działa ok, ale warto sprawdzić.
2. Spróbuj zbootować z czegoś innego niż dysk twardy - np. pendrive albo płyty. Nie wiem jakie ustawienia BIOSu są domyślne, ale pewnie pen/cd są w kolejności przed hdd.
3. W internecie znalazłem przypadek ThinkPadów, które miały uszkodzone porty USB (w środku piny były złączone), przez co ThinkPad próbował bootować z usb a nie z hdd, a że nic podpiętego nie miał to stał w miejscu... Sprawdź gniazdka i najwyżej płaskim śrubokrętem porozdzielaj piny.
4. Zresetuj ustawienia biosu, a jak to nie pomoże to w biosie zmień kolejność bootowania (przesuń USB niżej).
Znaleziona w necie instrukcja dla tego problemu (w zasadzie realizuje tylko mój pkt 4), przetłumaczona przeze mnie:
- Wyjmij baterię i odłącz wszystkie inne peryferia.
- Przytrzymaj włącznik przez 15 sekund.
- Podłącz zasilacz, nie wsadzaj baterii i włącz komputer na zasilaniu.
- Jeśli dalej błąd występuje, zresetuj BIOS.
- Wejdź w ustawienia BIOSu, wciśnij F2 gdy logo Lenovo pojawi się podczas włączania komputera. (W zasadzie od momentu wciśnięcia power możesz wciskać F2 ile chcesz jakby w bios wejść nie chciało).
- Żeby zresetować BIOS do ustawień domyślnych wciśnij F9 i wybierz "Yes".
- Wciśnij F10 żeby zapisać ustawienia BIOSu. Komputer powinien się ponownie uruchomić. Jeśli błąd dalej występuje, to daj znać.
Też mam Lenovo - y510p - i mam nadzieję, że nie będę miał takich problemów
Użytkownik karololszak edytował ten post 2014.08.30, 09:31
#4
Napisano 2014.08.30, 23:14
Próbowałeś naprawić instalację Windowsa wkładając płytę instalacyjną? Może pliki bootowalne się popsuły
Próbowałem prawie wszystkiego. Znaczek Lenovo mi nie znika, więc wychodzi na to, że coś wstrzymuje procedurę ładowania BIOSU, w tym wypadku może to być dysk (podpowiedź z innego forum). Jak mi się zblokuje, to nie mogę zrobić nic - ani wejść do tego Biosu, ani zbootować z czegokolwiek innego - system po prostu wisi.
"Twarde resetowanie ustawień typowe dla Lenovo"
Też mam Lenovo - y510p - i mam nadzieję, że nie będę miał takich problemów
Moje propozycje.
Znaleziona w necie instrukcja dla tego problemu (w zasadzie realizuje tylko mój pkt 4), przetłumaczona przeze mnie:
"Twarde resetowanie ustawień typowe dla Lenovo" - miałem na myśli pierwsze trzy podpunkty z instrukcji znalezionej przez Ciebie w Internecie. Czasem pomaga, ale tylko czasem, a co najważniejsze - nie rozwiązuje problemu.
Twoje propozycje:
1. Pod stacjonarką dysk chodzi elegancko, choć przejrzę jeszcze dokładnie SMART.
2. Jak mi się zwiesi na potęgę, to nie mogę nawet wejść do biosu, ani nic tam zmieniać. Wygląda na to, jakby procedura BIOSU w ogóle się nie rozpoczynała, albo blokowała na samym wejściu...
3. Hmmm ciekawy trop - sprawdzę, bo o tym nie pomyślałem w ogóle...
4. Flashowałem bios, resetowałem, kije cuda wianki. Startować czasem zastartuje, ale 'czasem' mnie nie satysfakcnonuje...
Na jednym z for poradzono także, by wyzerować dysk, bo zdarzyło się, że blokował bios... Dziwne przypadki.
Też miałem już mase Lenovo w rękach, ale z takim czymś się jeszcze nie spotkałem, dlatego pytam
Ale możesz być spokojny - problem podobno dotyczy w głównej mierze Lenovo G500, a prawie dałbym sobie rękę uciąć, że ma związek z jego hybrydowym dyskiem Seagate ST1000LM014 firmware: LVD1.
Ale dzięki za pomysły, może coś uda się z tym zrobić
Poddaję się. Wszystkie metody, podpowiedzi okazały się nieskuteczne. Ba! Nawet wyzerowałem dysk i jakież było moje zdziwienie, gdy go podłączyłem i... tak, nie trudno zgadnąć - ekran zawiesił się na splash screenie... No nic - czeka go chyba wycieczka do oficjalnego serwisu. Gdyby się pojawiły jakieś nowe wątki w sprawie - dam znać. Albo napiszę, jak się sprawa zakończyła. Dzięki raz jeszcze.
#5
Napisano 2014.08.31, 19:41
#6
Napisano 2014.09.10, 23:57
#7 Gość_galean_*
Napisano 2014.09.11, 17:43
Laptop kuzynki też lenovo, nawet nie chciał pokazywać biosu, a co ileś restartów udawało mu się odpalić windowsa.
#8
Napisano 2014.09.11, 17:57
Beherit, to raczej nie są podobne problemy - Tobie nie startuje Windows, u mnie bardziej blokowało procedurę BIOSU. I to, o czym galean pisze, to coś podobnego... Smutne jest to co piszecie Zawsze uważałem Lenovo za jednego z liderów na rynku laptopów, który miał renomę i ludzie nie miewali z nim problemów... a teraz? Katastrofa.
#9 Gość_galean_*
Napisano 2014.09.11, 18:17
u kuzynki to poszła chyba grafika, bo nawet na zewnętrznym monitorze nic nie wyświetlała, chyba że odpalił się Windows.
#10
Napisano 2014.09.11, 18:44
Nieee, Lenovo zawsze robił średniej jakości sprzęt - ja kupiłem Lenovo bo niby miał dobry sprzęt względem ceny. Teraz to kupię raczej coś od Asus'a.
#11
Napisano 2014.09.12, 10:22
#12
Napisano 2014.09.12, 10:26
Asus? To jedna z najlepszych firm Miałem swego czasu Asusa (sprzedałem mamie, bo dwa nie były mi potrzebne - teraz by się zdał ha ) i zawsze ale to zawsze chciałem mieć od nich lapka.
#13
Napisano 2014.09.12, 11:13
Bartek, byc moze to zalezy od polki cenowej, ale ja mam ASUS'a za 5k i juz ma 2 lata i 2 miesiace i nigdy nie byl w serwisie, nic sie nie popsulo, dziala bez zarzutu
Moj poprzedni to byl HP i w serwisie byl raz, odpadlo mi chyba z 5 klawiszy na klawiaturze. Dodatkowo srebrny lakier sie starl do czarnego w miejscu gdzie lezaly dlonie, ale tego juz nie uznali. Niedlugo po gwarancji padla karta graficzna, a zawiasy od ekranu byly strasznie slabe i ekran po prostu caly latal i nie mogl juz utrzymac sie na pozycji. A on tez kosztowal blisko 5k. W ASUS'ie zawiasy do dzis jak nowe, ani nie drgnie. Jedna reka ciezko go nawet otworzyc Lakier rowniez w idealnym stanie, jak i klawiatura (a slyszalem na necie doniesienia, ze jakiemus kolesiowi wlasnie z tego lapka wypadaly klawisze juz pare dni po zakupie, takze nawet probowalem je podwazac, mocniej wduszac zeby sprawdzic czy tez sie cos moze stac i nie drgnely nawet...).
Windows 10 Home x64 ● Internet Explorer 11 ● Intel i7 3gen 4x2,3~3,3 GHz ● 8 GB RAM ● nVIDIA GeForce 650M 2 GB ● 1920x1080 ● Intel SSD 530 240GB ● Blu-ray RW
#14
Napisano 2014.09.12, 11:37
Ja miałem swoje przeżycia z HP (grzejący się laptop, poobdzierał się cały, złamał się zawias klapy... potem drugi komuś robiłem - przegrzany, jeszcze drukarka która całkowicie odmówiła posłuszeństwa). I to były laptopy z raczej wysokiej półki, co najmniej 3k w dniu zakupu...
Niektórzy narzekają na Lenovo, jak tutaj, a ja z nimi nie miałem żadnego problemu - ja i znajomi na przestrzeni kilku ostatnich lat kupiliśmy kilka laptopów tej firmy, żadnych awarii.
Ja np. nie mogę jeszcze znieść Toshiby (te które miałem w ręku [serwisie] - w zasadzie półka średnia / niska - miały tragiczne matryce, masakryczne głośniki, do niczego nie nadające się touchpady, ludzie pogubili klawisze...).
O Dellach i Acerach się nie wypowiem w kwestii awaryjności, ale po prostu bym ich nie kupił, bo z reguły mi się nie podobają.
Nie obcowałem za dużo też z Asusami ani z laptopami Sony, "bawiłem się" nimi jedynie sporadycznie (więc nie wiem jak z ich awaryjnością), ale chociaż mi się podobają
Największy dylemat mam z Samsungiem, bo z jednej strony niby dobry sprzęt (wiele osób sobie chwali), ale w każdym segmencie coś mi u nich nie pasuje - Smart TV wolę od LG (głównie za interfejs, który w LG uważam za intuicyjny, a w Samsungu toporny; ale i design jakoś bardziej do mnie przemawia), smartfony - robią mocne flagowce, ale design to chyba dopiero najnowszego Note'a mi się podoba; a zalewają rynek słabszymi (brzydkimi i tragicznymi ) modelami... Ich laptopy - niby ok, ale odechciewa mi się ich używać jak patrzę na tą klawiaturę - moim zdaniem wygląda brzydko (i strzałki karykaturalne jakieś...), no i niewygodnie mi się pisze na klawiszach wypukłych (w Lenovo, a i w ogóle zawsze i wszędzie, mam wklęsłe ). No i jeszcze czuję u nich efekt płacenia za markę (jak i u Apple, Sony) - sprzęt o podobnych parametrach można często kupić taniej u kogoś innego (Lenovo FTW!).
Doświadczeń mam sporo, bo mam naprawdę, naprawdę sporą rodzinkę i serwisuję oprócz im jeszcze znajomym (i ich znajomym i rodziny znajomym ), dziesiątki (a może już setki...) komputerów i laptopów przewinęło mi się przez ręce... Teraz jeszcze jestem dość świeżo po swoich poszukiwaniach idealnego sprzętu i postawiłem na Lenovo, bo to co mi daje Y510p chyba nigdzie za tyle bym nie dostał. Sprzętowo mocny, design idealny nie jest ale mi się podoba Jedyne co w nim bym zmienił to go troszkę zmniejszył (ramki wokół ekranu są dość duże, zmieściłaby się na klapie chyba matryca 17" ), oddzieliłbym PPM i LPM od touchpada (jako osobne klawisze, bo jest jedna płytka) i zrobił coś z tą krawędzią dolną, która czasem wbija się w ręce. I WiFi mogłoby mieć większy zasięg (5-letni wspominany HP dalej jakoś działa i wykrywa więcej sieci, z którymi się nawet połączy a y510 wcale ich nie widzi ). Other than that - perfect.
- Eleks lubi to
#15
Napisano 2014.09.12, 22:18
ASUSa osobiscie też nie polecam. Przyjaciółka ma to cudo, po 1,5 roku dysk na śmietnik co mnie osobiście bardzo zaskoczyło. Siostra także ma dwa ASUSy jeden na serwis poszedł po miesiącu (grafika) a po roku znowu ( płyta głowna) po 4 latach znowu grafika w nim siada. O drugim Asusie wiele nie powiem, bo ma go 3 miesiące dopiero.
Nie ma doskonałego sprzętu, zawsze każdemu może trafić się jakiś felerny model. Osobiście bardzo chwaliłam sobie HP. Padł dysk po 5 latach a po 6 zasilacz, ale to laptop, który dużo przeszedł. Jestem jednak zdania - nie ma co szaleć z wydawaniem kasy na laptopy, bo jak bedzie się miał zepsuć po 2-3 latach to lepiej, że zepsuł sie taki za 2k niż za 5 k
Użytkownik Lynn edytował ten post 2014.09.12, 22:20
Every word that he says is a dagger in me
Will the world remember you when you fall? Could it be your death means nothing at all.
At the shrine of friendship never say die, let the wine of friendship never run dry.
#16
Napisano 2014.09.14, 02:45
Użytkownik Bartek Sz. edytował ten post 2014.09.14, 02:47
#17
Napisano 2014.09.14, 21:54
To nie temat o firmach produkujących laptopy czy o zaletach/wadach ich produktów...
- Beherit i Silverlight lubią to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Lenovo, G500, Problem, Boot
Komunikator AQQ →
Pomoc techniczna →
AQQ - nie łączy się z serveremNapisany przez PAKuS , 2020.01.03, 21:13 problem |
|
|
||
Komunikator AQQ →
Pomoc techniczna →
Kontrolki na pasku nieaktywneNapisany przez Mon1991 , 2015.10.03, 15:20 Problem, pomoc |
|
|
||
Komunikator AQQ →
Pomoc techniczna →
Problem z wyświetlaniem okien AQQNapisany przez kosmo333 , 2015.06.15, 09:52 wyświetlanie, problem |
|
|
||
Komunikator AQQ →
Pomoc techniczna →
Problem z emotkamiNapisany przez Andret , 2015.05.27, 14:42 problem, emotki |
|
|
||
Komunikator AQQ →
Pomoc techniczna →
Problem z facebookiemNapisany przez Andret , 2014.12.19, 16:11 facebook, problem, fb i 4 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych