Skocz do zawartości


Zdjęcie

Formuła 1 - Sezon 2008


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
237 odpowiedzi w tym temacie

#221 Killer

Killer

    Expert

  • Użytkownik
  • 1129 postów

Napisano 2008.11.02, 21:04

Hamilton mistrzem. Nie sądziłem, że doczekam tego dnia. Glock zawalił samą końcówkę - nie chce mi się wierzyć, że nie mógł zostać przed Lewisem jeszcze te kilkaset metrów. Moje serce było jednak przy Felipe. BMW ? Chyba nie będę komentować. Tym wyścigiem wystawili sobie wizytówkę tego, jak "przepracowali" sezon.

Beta testy AQQ:

PC: AQQ (zawsze najnowsza beta), Edge, Windows 10 x64 | Kompozycja: GG11, Wtyczki: dostarczane z AQQ


#222 lsr

lsr

    Czarna legenda forum powraca...

  • Przyjaciel
  • 1246 postów

Napisano 2008.11.02, 22:48

No cóż. Wyścig przegranej szansy dla BMW. Już sam start fatalny, bo z alei serwisowej. Ale tu się zespół nie popisał, bo w takim przypadku mieli większe możliwości dobrania opon. Niestety, nie zrobili tego i już w tym momencie było wiadomo, że można liczyć jedynie na nieszczęście Raikkonnena. Nic takiego jednak nie nastąpiło.
Trudno.
Obawiam się tylko, czy goniąc za marzeniami związanymi z przyszłym sezonem, BMW nie straciło czegoś, co było blisko w tym sezonie, a w następnym może być dalej... Zobaczymy. W każdym razie BMW nie wystawiło sobie dobrego świadectwa, skoro w ostatnim wyścigu Kubica nie mógł wyprzedzić najsłabszego bolidu w stawce...

Gdy Vettel wyprzedził Hamiltona, aż wyskoczyłem w górę z radości. Niestety, Glockowi nie udało się dojechać do końca na zajmowanym miejscu na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Nie dopatrywałbym się tu podtekstów. Mieliśmy już w tym sezonie wyścig, w którym pod koniec zaczęło padać i nastąpiły niesamowite wydarzenia. To była podobna sytuacja. Wtedy Heidfeld na małym dystansie zyskał więcej na dobranych oponach niż stracił w czasie ich zmiany! Gdyby wtedy mechanicy zamiast Heidfelda wywołali do boksów Kubicę... Mogli mu wtedy naprawdę pomóc, a pomogli Niemcowi, który akurat już o nic praktycznie nie walczył... Myślę, że to znaczący przykład...

6198 zliczonych i pozostawionych postów na starym forum. Więc byle nabijacz nie zrobi na mnie wrażenia. :D


Zapraszam na odnowiony blog: lsr.waw.pl


#223 Randall_Memphis

Randall_Memphis

    Weteran

  • Użytkownik
  • 509 postów

Napisano 2008.11.03, 00:35

"oby mi tylko nie brakło jednego punktu" tak to KUB powiedział?

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Chciałbym w nowej edycji #AQQ Oscarów oddać głos na ^Eskej'a jako najlepszego kompozytora, oraz ^Beherit'a za wtyczke do #Blip'a


#224 lsr

lsr

    Czarna legenda forum powraca...

  • Przyjaciel
  • 1246 postów

Napisano 2008.11.03, 01:29

Tak powiedział. Niestety, miał rację...

6198 zliczonych i pozostawionych postów na starym forum. Więc byle nabijacz nie zrobi na mnie wrażenia. :D


Zapraszam na odnowiony blog: lsr.waw.pl


#225 Bartek93

Bartek93

    Adept

  • Użytkownik
  • 289 postów

Napisano 2008.11.03, 16:32

Glock i BMW zawalili wyścig. Gdy Massa przejechał już linię męty pojawił się na mojej twarzy uśmiech, jednak kilka sekund później aż mnie serce zabolało.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że znowu brakło tak nie wiele. Raz brakowało setnych sekund, a tym razem dosłownie punktu.
BMW chyba wyciągnie z tego sezonu konsekwencje, i poprawi bardzo wiele w przyszłości.

#226 lew

lew

    "drapieżny" lew

  • Przyjaciel
  • 577 postów

Napisano 2008.11.03, 17:08

Glock tu nie zawalił. I tak, że tak długo utrzymał się na torze na tym ogumieniu. W końcu przecież gdyby zjechał wcześniej na zmianę opon z resztą to nie znalazł by się przed Hamiltonem. Co się stało tego się nie odwróci - trzeba czekać na lepsze jutro ;) A jakie to jutro (czyli przyszły sezon) będzie nikt nie wie. Po rewolucjach jakie będą miały miejsce w F1 m.in. w budowie bolidów mogą nieźle namieszać. Według danych teraz F1 będzie ciekawsze bo będzie znacznie więcej manewrów wyprzedzania ;)
Beta testy AQQ:
System - Windows XP + SP3
IE - 8.0
Wtyczki - standardowe
Kompozycja - Black Aero

#227 Kendziooor

Kendziooor

    Pan Majster

  • Wtyczkopisarz
  • 1076 postów

Napisano 2008.11.03, 17:30

Ochłonąłem, przemyślałem, wiec mogę już napisać ;). Wyścig oczywiście bardzo ciekawy, miał w sobie żyłkę dramaturgii. Tak jak fantazjowałem i zapowiadali synoptycy - był deszcz. Kubica tłumaczy swój start-pit-lane ryzykiem związanym z załozeniem opon - czyli jak zwykle BMW Sauber zamiast olać polaka na maxa, to jeszcze mu przeszkadzają. Walka Hamillton-Vettel + Kubica na planie bezcenna, siedziałem z rozstrzęsionymi nogami :D Wyscig ogólnie pozytywnie, ale szkoda Kubicy, patrząc w kontekście i tego wyścigu i całego sezonu.
Dołączona grafika
Całkiem nowa wersja notatnika do AQQ! Zostań beta-testerem!

System: Windows7 Home Premium; IE8 + Opera 10 (domyślna); Ad-Aware Pro Internet Security 8
Komunikator: Wtyczki podstawowe + dodatkowe; Kompozycja Satin

#228 lsr

lsr

    Czarna legenda forum powraca...

  • Przyjaciel
  • 1246 postów

Napisano 2008.11.03, 17:51

Znamienne, że Kubica nie mógł tak długo wyprzedzić Sutila. Ale gdy już pojechał za Hamiltonem, mało że dotrzymywał mu tempa, to jeszcze trochę mu namieszał pod koniec wyścigu. Wniosek? Taki jak już kiedyś pisałem - Kubica ma kłopoty z wyprzedzaniem rywali. W pewnym zakresie jest to związane z jego specyfiką, ale tylko po części. BMW po prostu ma kłopoty z aerodynamiką bolidów. Szczególnie w ostatnich wyścigach Kubica narzekał na sterowność. W większości przypadków sterowność jest związana z aerodynamiką. Gdy w dodatku taki bolid znajdzie się za innym, to jeszcze trudniej się go prowadzi i o wyprzedzaniu można zapomnieć. Taka jest prawda. I tak było tym razem - jeśli kierowca jadący za rywalem potrafi się utrzymać za nim, znaczy, że jest szybszy i to zdecydowanie. Jednak jeśli choć trochę ma zwaloną aerodynamikę, nie przynosi to efektów. I tak było w ostatnich wyścigach. Jeśli BMW dopracuje KERS lepiej niż rywale, w przyszłym sezonie może to częściowo rozwiązać problem.

6198 zliczonych i pozostawionych postów na starym forum. Więc byle nabijacz nie zrobi na mnie wrażenia. :D


Zapraszam na odnowiony blog: lsr.waw.pl


#229 lew

lew

    "drapieżny" lew

  • Przyjaciel
  • 577 postów

Napisano 2008.11.03, 18:46

I tak było tym razem - jeśli kierowca jadący za rywalem potrafi się utrzymać za nim, znaczy, że jest szybszy i to zdecydowanie. Jednak jeśli choć trochę ma zwaloną aerodynamikę, nie przynosi to efektów. I tak było w ostatnich wyścigach

NO tak, ale tak jak już wcześniej wspomniałem w przyszłym sezonie jakby aerodynamika będzie w gorszym wykonaniu - zniknął owiewki itp. - co w dużej mierze może być na +. I oczywiście wspomniany KERS - BMW już sporo go testowało inne teamy albo trochę albo wcale, więc tu BMW jest z przodu.
Beta testy AQQ:
System - Windows XP + SP3
IE - 8.0
Wtyczki - standardowe
Kompozycja - Black Aero

#230 lsr

lsr

    Czarna legenda forum powraca...

  • Przyjaciel
  • 1246 postów

Napisano 2008.11.03, 18:52

Jeśli aerodynamika będzie w gorszym wykonaniu, to raczej będzie trudno wyprzedzać. Ale każdy kij ma dwa końce - trudniej będzie być wyprzedzonym :D
KERS niewiele tu pomoże. Może on mieć znaczenie w sytuacji, gdy bolidy łeb w łeb wychodzą z zakrętu, ale przy osłabionej aerodynamice trudniej będzie dogonić bolid poprzedzający.

6198 zliczonych i pozostawionych postów na starym forum. Więc byle nabijacz nie zrobi na mnie wrażenia. :D


Zapraszam na odnowiony blog: lsr.waw.pl


#231 Bartek93

Bartek93

    Adept

  • Użytkownik
  • 289 postów

Napisano 2008.11.03, 19:06

Znając życie, BMW mimo wielu testów i tak wypadnie najgorzej.
I nie wiem generalnie, czy mozna okreslać przyszły sezon mianem - lepszego. Zniknie sporo elementów aerodynamiki, bolidy mają się zmieniać co wiąże się na pewno z mniejszymi prędkościami, co daje również mniej emocji.
Mam również nadzieję, że w przyszły sezon zacznie i będzie dobrze ciągnąć Renault. Z tego co zauważyliśmy ostatnio nareszcie pokazują się z tej bardzo dobrej strony. Może to by wpłynęło także na postawę teamu BMW. W tej chwili mieli zapewnione trzecie miejsce, więc o walkę zespołową nie mieli się co obawiać.

#232 lew

lew

    "drapieżny" lew

  • Przyjaciel
  • 577 postów

Napisano 2008.11.04, 19:16

Zniknie sporo elementów aerodynamiki, bolidy mają się zmieniać co wiąże się na pewno z mniejszymi prędkościami, co daje również mniej emocji.

No ale chodzi właśnie o to, że emocji ma być więcej - stawka ma być bardziej wyrównana - zobaczymy. tylko według mnie teraz silnik będzie miał ogromne znaczenie ;)
Beta testy AQQ:
System - Windows XP + SP3
IE - 8.0
Wtyczki - standardowe
Kompozycja - Black Aero

#233 lsr

lsr

    Czarna legenda forum powraca...

  • Przyjaciel
  • 1246 postów

Napisano 2008.11.04, 20:21

Emocji wcale nie będzie więcej, ponieważ trudniejsze będzie wyprzedzanie. Poza tym wyrównywanie stawki "na siłę" to rezygnacja z postępu technicznego, który był niegdyś znakiem rozpoznawczym F1. Coraz większe regulacje parametrów, standaryzacja ogumienia, projekty standaryzacji silników, wprowadzenia limitów kosztów. Niech w końcu dadzą wszystkim jednakowe bolidy, a wtedy w F1 zapanuje prawdziwy socjalizm, bo na to się powoli zanosi. Wtedy dopiero będą emocje! Tylko co to będzie miało jeszcze wspólnego z F1?

6198 zliczonych i pozostawionych postów na starym forum. Więc byle nabijacz nie zrobi na mnie wrażenia. :D


Zapraszam na odnowiony blog: lsr.waw.pl


#234 lew

lew

    "drapieżny" lew

  • Przyjaciel
  • 577 postów

Napisano 2008.11.04, 20:32

Emocji wcale nie będzie więcej, ponieważ trudniejsze będzie wyprzedzanie.

No właśnie to dlaczego wszyscy mówią, że wyprzedzanie ma być łatwiejsze i będzie więcej wyprzedzania? i dzięki temu f1 będzie bardziej emocjonujące ;)?
Wydaje mi się, że jak to będzie pokaże po prostu m.in. pierwszy wyścig, albo jeden z pierwszych wyścigów w przyszłym sezonie.
Beta testy AQQ:
System - Windows XP + SP3
IE - 8.0
Wtyczki - standardowe
Kompozycja - Black Aero

#235 Bartek93

Bartek93

    Adept

  • Użytkownik
  • 289 postów

Napisano 2008.11.04, 20:37

Nie będzie więcej, ponieważ bolidy będą miały bardzo podobne prędkości, więc wyprzedzanie w tym przypadku to praktycznie rzecz niemożliwa. Do tego usunięcie elementów aerodynamicznym, czyli większone opory powietrza dla jadących za bolidem. Mam nadzieję, że się mylę, i będzie naprawdę więcej emocji ;)

#236 Killer

Killer

    Expert

  • Użytkownik
  • 1129 postów

Napisano 2008.11.04, 20:44

Jestem zwolennikiem tego, że wszędobylska standaryzacja Formuły 1 zabije ten sport. Formuła 1 to od zawsze sport dla bogatych i jeśli ktoś w niego wchodzi to albo ma na tę zabawę pieniądze, albo nie wie co czyni. Cięcie kosztów na siłę przez FIA, podczas gdy same zespoły zbytnio tego nie robią - to nieporozumienie. Nie po to przez lata zespoły takie jak Ferrari, McLaren czy BMW Sauber wydawały miliony na rozwój, aby teraz ponosić jeszcze raz koszty tego... przez podniesienie poziomu najsłabszych... albo obniżenie poziomu najlepszych. Regulacje prawne FIA powinny zostać zredukowane do minimum.

Beta testy AQQ:

PC: AQQ (zawsze najnowsza beta), Edge, Windows 10 x64 | Kompozycja: GG11, Wtyczki: dostarczane z AQQ


#237 lsr

lsr

    Czarna legenda forum powraca...

  • Przyjaciel
  • 1246 postów

Napisano 2008.11.04, 22:19

@ lew
Za jadącym bolidem tworzą się turbulencje i coś w rodzaju tunelu. Przy takich prędkościach występuje one nawet na długości kilkuset metrów za bolidem, ale oczywiście im bliżej niego, tym są silniejsze. Zmniejsza się tam ciśnienie powietrza, przez co jadący z tyłu bolid ma mniejszy docisk aerodynamiczny (docisk do podłoża zwiększa poprawia sterowność - nieprzypadkowo mówi się o tzw. skrzydłach, tyle że te skrzydła mają odwrotny profil niż skrzydła lotnicze). Owszem, może w tym momencie zyskać na szybkości przy zmniejszonym oporze, ale zmniejsza się jego sterowność (właśnie za sprawą zmniejszonego docisku). Wyprzedzanie przy tych prędkościach i na ciasnych torach jest manewrem wymagającym dużej precyzji. Przy zmniejszonym docisku, jest jeszcze trudniejsze. Jeśli zredukuje się elementy aerodynamiczne, bolidy z tyłu będą miały jeszcze trudniejsze warunki do wyprzedzania. Jak ktoś kiedyś powiedział: cudów nie ma, są tylko prawa fizyki...

6198 zliczonych i pozostawionych postów na starym forum. Więc byle nabijacz nie zrobi na mnie wrażenia. :D


Zapraszam na odnowiony blog: lsr.waw.pl


#238 Killer

Killer

    Expert

  • Użytkownik
  • 1129 postów

Napisano 2009.01.25, 22:35

Proszę o zamknięcie tematu, gdyż sezon skończył się wraz z poprzednim rokiem. :)
Otworzony został temat na sezon 2009, a dostępny jest tutaj.

Użytkownik Killer edytował ten post 2009.01.25, 22:47

Beta testy AQQ:

PC: AQQ (zawsze najnowsza beta), Edge, Windows 10 x64 | Kompozycja: GG11, Wtyczki: dostarczane z AQQ





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych