Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rozmazany ekran w Windows 7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.05.10, 08:31

Witam.

Mam następujący problem i niestety nie wiem zbytnio co może być jego przyczyną. Chodzi o to, iż co jakiś czas wszystko to, co mam na ekranie monitora zupełnie się rozmazuje (pokazane na poniższym obrazku). Być może jest to wina zbyt słabej karty graficznej, która nie daje rady W7 (ATI Mobility Radeon HD 3450 256MB), może zupełnie coś innego? Z innymi systemami nie miałem takiego problemu, dopiero z W7 w każdej jednej wersji beta oraz z aktualną wersją RC (choć mniemam, że wersja systemu tutaj nie ma znaczenia).
Czy istnieje jakaś możliwość naprawy tego błędu? A może W7 na moim sprzęcie (niestety) nie będzie mógł sprawnie działać?

(Sprzęt: Procesor: Intel Core 2 Duo T6400 2.0GHz, 800MHz, 2MB; Pamięć: 3GB 800MHz DDR2 Dual Channel; więcej chyba nie trzeba ;) - ale jakby coś to pod tym adresem jest całość)


Oto zdjęcie:

rozmazanyekran.png




Pozdrawiam.

Użytkownik Seekleas edytował ten post 2009.05.10, 08:31


#2 Andrew

Andrew

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 125 postów
  • MiejscowośćCzęstochowa

Napisano 2009.05.10, 10:20

Takie coś pokazuje się zwykle kiedy GPU jest przegrzany np w wyniku podkręcenia. Przynajmniej ja tak miałem, ale tylko wtedy gdy ręcznie zmieniałem taktowanie.

#3 Inferno

Inferno

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 213 postów

Napisano 2009.05.10, 10:22

Może problem ze sterownikami graficznymi. Pamiętaj, że to jest jeszcze beta, a działających sterowników może być mało. Spróbuj z najnowszymi, z tego co pamiętam, mają podpis cyfrowy WHQL czy jakoś tak :)

#4 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.05.10, 10:25

Ja nic nie podkręcałem. Od początku mam takie same ustawienia - na każdym systemie identyczne, ale tylko w przypadku W7 ten problem występuje.
Próbowałem nawet instalować jakieś sterowniki do grafiki dla W7, ale one były w wersji pre beta - tak czy siak nie było ani krzty poprawy.

#5 hex

hex

    Adept

  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 2009.05.10, 10:31

U mnie też się takie coś zdarza. Ale wystarczy, że odświeżę okno lub czasem choćby przesunę i wszystko wraca do normy. To nie jest ostateczna wersja Windowsa - mogą się pojawiać przeróżne problemy.

#6 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.05.10, 10:40

Hex - racja, wystarczy odświeżyć ekran lub przesunąć/zminimalizować/zmaksymalizować/... okno, ale jeżeli włączysz grę (chociażby) to już nie jest tak pięknie, gdyż musisz z niej wyjść, bądź użyć Alt+Tab (np.) i tak w kółko, a nie zawsze wszystko powróci do normy. Nieraz podczas pracy z grafiką, plikami tekstowymi pojawi się ten błąd i znów trzeba się bawić.

U moich znajomych, którzy posiadają W7 ów błąd nie wystąpił ani razu.

#7 Silverlight

Silverlight

    Just brilliant. It's Sense.

  • Dekorator
  • 3422 postów

Napisano 2009.05.10, 14:37

Spróbuj zmienić styl okien na Windows Classic.

A sterowniki nie są dostępne przez Windows Update? Dla mojej karty (nVIDIA) były sterowniki na Windows 7 i nie jakieś beta czy pre-beta.

EDIT:

Pokazałeś screen Firefox-a, ale rozumiem, że problem nie występuje tylko w nim? Zainstaluj Firefox na nowo.

Możliwe też, że w jakiś sposób zakłóciłeś instalację Windows 7. Zainstaluj na nowo i spróbuj w miarę możliwości odłączyć wszystkie zewnętrzne urządzenia, podłącz je ponownie po instalacji.

Windows 10 Home x64 ● Internet Explorer 11Intel i7 3gen 4x2,3~3,3 GHz8 GB RAMnVIDIA GeForce 650M 2 GB 1920x1080Intel SSD 530 240GBBlu-ray RW


#8 Killer

Killer

    Expert

  • Użytkownik
  • 1129 postów

Napisano 2009.05.10, 16:02

Ewentualnie zamiast dedykowanych sterowników dla Windows 7 użyj sterowników od Visty, są przecież kompatybilne w większości przypadków.

Beta testy AQQ:

PC: AQQ (zawsze najnowsza beta), Edge, Windows 10 x64 | Kompozycja: GG11, Wtyczki: dostarczane z AQQ
Asus 1215N: AQQ (zawsze najnowsza beta), Edge, Windows 10 x64 | Kompozycja: GG11, Wtyczki: dostarczane z AQQ


#9 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.05.10, 16:19

A sterowniki nie są dostępne przez Windows Update?


Pobieram każdą aktualizację, ale zmian nie widać.



Pokazałeś screen Firefox-a, ale rozumiem, że problem nie występuje tylko w nim?


Nie, nie tylko w FF. Obraz ten podałem tylko jako przykład. Dzieje mi się tak w każdej przeglądarce, w każdej aplikacji, dosłownie we wszystkim.



Możliwe też, że w jakiś sposób zakłóciłeś instalację Windows 7. Zainstaluj na nowo i spróbuj w miarę możliwości odłączyć wszystkie zewnętrzne urządzenia, podłącz je ponownie po instalacji.


Podczas instalacji miałem jedynie podłączone głośniki, ale to nijak wpływa na instalację :P Ogólnie instalacja przebiegła bardzo płynnie, żadnych problemów nie było. Dziwne byłoby także, jeżeli za każdym razem system instalowałby się źle (i to tylko W7, gdyż na innych systemach błąd nie występuje).



użyj sterowników od Visty


Mam ich już sporo zainstalowane, niestety nic nie pomaga :/ Dlatego upatruję tego błędu jednak w niewystarczającym sprzęcie ... choć z drugiej strony nie mam sino-papuziatego pojęcia co może być nie tak. Nie bardzo się na tym znam.


Zmiana stylu okien również nie pomogła :/

#10 StabiL

StabiL

    Adept

  • Dekorator
  • 389 postów

Napisano 2009.05.10, 20:43

a masz możliwość sprawdzenia czy na Viscie or XP naa tym kompie wszysto działa jak należy?? Bo tak jak inni mowią to raczej jest wina sterowników jest chyba że karta Ci sie przegrzewa i powstają owe artefakty. W zasadzie też możesz odpalić everesta i podać tutaj wyniki temeratur (będą w zasbniku systemowym wyswietlony) w tym mam nadzieje ze i grafika. Z drugiej strony możliwe też by było że to ramy coś szwankują, ale skoro komputer sien ie wiesza, to jednak jakis konflikt ze starami od grafiki wystepuje;p

Rere kum kum . . .
-----------------------




#11 muszi

muszi

    I hate Mondays!

  • Administrator
  • 1950 postów

Napisano 2009.05.11, 18:48

Właśnie przed chwilą miałem podobny efekt z ikonami na pulpicie. Stało się tak po podłączeniu HDD przez USB. Wcześniej go podłączałem wielokrotnie i nic takiego nie było. Wystarczyło klikniecie ikony aby wróciła do swojego normalnego wyglądu. Wygląda na to, ze to najprędzej wina systemu.
Mam nadzieję, że to pojedynczy przypadek.

Konfig: Win7 RC1 x64, GF 8800GT 512MB (najnowsze stery z nVidii dedykowane pod Win7). Więcej chyba nie trzeba?

Nie pomagam prywatnie (PW oraz JID) w sprawach AQQ
Beta info: AQQ: none | OS: Windows 10 x64
>> Przydatne linki: Regulamin | Szukajka | Buglista AQQ| Kompedium wiedzy o AQQ <<


#12 Pbo

Pbo

    Kierownik

  • Przyjaciel
  • 3477 postów

Napisano 2009.05.11, 18:52

@Seekleas: Ilu bitowy masz system? Bo kiedyś gdzieś ktoś do mnie pisał, że pod 64 bitową wersja też tak miał.

Komunikatory głosowe Ventrilo.TeamSpeak, Mumble

PolscyGracze.pl - wiadomości ze świata gier | Serwer XMPP PGra.cz


#13 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.05.11, 18:58

Posiadam wersję 32 bitową.

#14 Pbo

Pbo

    Kierownik

  • Przyjaciel
  • 3477 postów

Napisano 2009.05.15, 20:37

Wychodzi na to że system jest wadliwy. Przed chwilą miałem tak samo tylko z NFS Undercover. Wersja RC, a gorzej zachowuje się niż beta.

Komunikatory głosowe Ventrilo.TeamSpeak, Mumble

PolscyGracze.pl - wiadomości ze świata gier | Serwer XMPP PGra.cz


#15 Silverlight

Silverlight

    Just brilliant. It's Sense.

  • Dekorator
  • 3422 postów

Napisano 2009.05.15, 22:29

Jak długo już macie tą RC? Bo u mnie takich kruczków nie ma. :P A swoją kopię systemu instalowałem w dzień oficjalnej premiery.

Nie masz może którejś z tych wadliwych kopii z torrent-ów? Sumy kontrolne Twojego obrazu ISO się zgadzały?

Windows 10 Home x64 ● Internet Explorer 11Intel i7 3gen 4x2,3~3,3 GHz8 GB RAMnVIDIA GeForce 650M 2 GB 1920x1080Intel SSD 530 240GBBlu-ray RW


#16 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.05.15, 22:43

W7 pobierałem z witryny MS, także nie powinna być jakąś wadliwą. Ogólnie W7 mam od grudnia, począwszy od W7 Beta Build 7000, a skończywszy na teraźniejszej W7 RC Build 7100. Zawsze miałem ten błąd :/

#17 Piwollo

Piwollo

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 189 postów

Napisano 2009.05.18, 00:35

Usuń wszystkie sterowniki, wyczyść rejestr i pozostałości (polecam CCleaner) i spróbuj te:

https://a248.e.akama...n7_32_dd_CC.exe
System: Windows 7 Ultimate EN • IE: 9.0.8080.16413 (IE 9.0 RC) • AQQ: najnowsza beta • Kompozycja: „AQQ7 new • Wtyczki: Blip, FixUpdater, FTPSend, TabKit (+standardowe)

#18 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.07.29, 17:07

Spróbuj zmienić styl okien na Windows Classic.



Zrobiłem coś w ten deseń. Wszedłem w panel sterowania (Panel sterowania\Informacje wydajności i narzędzia\Narzędzia zaawansowane -> Dopasuj wygląd i wydajność systemu Windows) i tam odznaczyłem w zakładce opcję Włącz kompozycję pulpitu. Pomogło od razu. Po drażniącym rozmyciu śladu nie ma.

Czyli mam twierdzić, że sprzęt, który posiadam nie "uciągnie" W7 w optymalnych ustawieniach? :/

#19 muszi

muszi

    I hate Mondays!

  • Administrator
  • 1950 postów

Napisano 2009.07.29, 18:07

Powinien sobie poradzić. Sprawdzałeś z najnowszymi sterami? Trochę czasu minęło od założenia tematu, więc może coś tam sie w tej sprawie zmieniło...

Nie pomagam prywatnie (PW oraz JID) w sprawach AQQ
Beta info: AQQ: none | OS: Windows 10 x64
>> Przydatne linki: Regulamin | Szukajka | Buglista AQQ| Kompedium wiedzy o AQQ <<


#20 Seekleas

Seekleas

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 2009.07.29, 19:20

Od momentu, kiedy założyłem ten wątek ciągle sprawdzałem, jak będzie funkcjonował system z najnowszymi sterownikami. Śledziłem aktualizacje na stronach ATI oraz Dell, których to właśnie sprzęt posiadam, i instalowałem wszystkie najnowsze dla W7 (nie było ich wiele niestety). Jednakże nie pomagało to. Zastosowałem się do rady Wyroczni i pomogło (sam nie wiem dlaczego dopiero teraz wziąłem tę opcję pod uwagę).
Teraz tylko pozostaje czekać na wydanie wersji "sklepowej" i jej przetestowanie :)


Pozdrawiam.

Użytkownik Seekleas edytował ten post 2009.07.29, 19:21





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych