Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co, gdzie i dlaczego studiujesz?

22 odpowiedzi w tym temacie

#1 von_scheisse

von_scheisse

Bywalec

• Użytkownik
  • 177 postów
  • MiejscowośćPolice

Napisano 2009.07.12, 13:58

Mam taką propozycję, żeby stworzyć tutaj taką bazę opinii na temat różnych kierunków studiów na różnych uczelniach. Myślę, że może to się przydać dla potomnych, bo sam wiem jak trudno jest czasami wybrać dobry kierunek :).

Zacznę od siebie - studiuję stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Szczecińskim. Dlaczego akurat tam? Odpowiedź jest prosta - bo mam tę uczelnię blisko od domu ;P - pół godzinki samochodem w jedną stronę. Jestem już jak na razie na drugim roku (udało się wybronić od kampanii wrześniowej ;P). Co mogę powiedzieć o tym kierunku... Na pewno jest dużo historii - w pierwszym semestrze cofaliśmy się nawet do starożytności (na historii filozofii i na nauce o państwie). Największą kosą zarówno w jednym jak i w drugim semestrze była historia stosunków międzynarodowych - z tego koniec końców było kilkanaście komisów, z czego zdała jedna osoba ;D). Na drugim sem. kosą była jeszcze statystyka, ale to bardziej ze względu na twarde zasady prowadzącego niż na jakąś szczególną trudność materiału (to mówię ja - humanista z krwi i kości ;D). Ogólnie podoba mi się na tych studiach, choć nie ukrywam, że umysły nie lubiące historii będą miały tam bardzo ciężko i im chyba tego nie polecam ;). Co do samej uczelni to potrafi zaskoczyć różnymi dziwnymi zagraniami i dosyć często jest "czeski film". No ale do tego można się przyzwyczaić ;).

Pozdrawiam

#2 StabiL

StabiL

Adept

• Dekorator
  • 389 postów

Napisano 2009.07.12, 14:30