Po co zakładać nowy pokój, ustawiać dla niego hasło, wysyłać indywidualnie zaproszenia i podać osobom hasło wstępu do pokoju rozmów, aby urządzić prywatną konferencję?
Proponuję rozbudować funkcjonalność czatów o prywatne konferencje, które byłyby w zasadzie zwyczajnymi pokojami rozmów, zakładanymi na serwerze konta, z którego wysyłamy zaproszenie, ale posiadającymi dodatkowe funkcjonalności.
Klikając prawym przyciskiem myszy na belkę grupy możemy zaprosić grupę lub wybrane z niej osoby na prywatną konferencję.
1. Zaproszenie.
a) Wybór uczestników.
W oknie wyboru uczestników automatycznie zaznacza się grupa kontaktów, na której prawoklikiem wywołano okno.
Kiedy wybierzemy już uczestników konferencji, którym chcemy wysłać zaproszenia, AQQ zakłada pokój rozmów na serwerze AQQ.eu, niezależnie od tego, na którym serwerze posiadamy konto. Pokoje, które będą prywatnymi konferencjami winny być niewidoczne na liście pokoi na zakładce Czaty, a dostęp do takiego pokoju jest możliwy wyłącznie przez przyjęcie zaproszenia.
Po wybraniu uczestników, AQQ przesyła tym osobom zaproszenia.
b) Akceptacja zaproszenia.
Zaproszenie możesz przyjąć, odrzucić, bądź odrzucić chwilowo, wybierając opcję Przypomnij mi później. Wybranie opcji Przypomnij mi później skutkuje ponownym wyświetleniem okna po pięciu minutach. Z opcji Przypomnij mi później można korzystać bez ograniczeń. Jeżeli konferencja zakończy się wcześniej, niż zdążysz do niej dołączyć, gdyż użyłeś opcji Przypomnij mi później, AQQ wyświetla odpowiedni komunikat.
W Ustawieniach AQQ wypadało by znaleźć miejsce na późniejsze zarządzanie zaproszeniami.
Kiedy zaznaczona jest opcja Zapytaj za każdym razem, to zaproszenia wyświetlają się zawsze, ale nie u osób, które są na którejkolwiek z poniższych list. Kiedy zaznaczona jest opcja Przyjmuj bądź odrzuć według poniższej reguły:, to zaproszenia nie wyświetlają się nigdy, a przyjmowane są tylko od osób, które znajdują się na liście Automatycznie przyjmuj zaproszenia od:.
c) Wybór nika.
Musimy podać swój alternatywny nik, na wypadek, jeżeli któryś z innych uczestników konferencji nie zna nas i nie ma nas na swojej liście kontaktów. Osobom, które posiadają tą osobę na swojej liście kontaktów, nie pokazuje się podany alternatywny nik, a taka nazwa kontaktu, pod jaką dodany jest na naszej liście kontakt o tym JID-zie.
2. Układ i dostępne opcje w oknie konferencji.
a) Notyfikacja o osobach dołączających i odrzucających zaproszenia, a także o osobach, odkładających je na później przy użyciu opcji Przypomnij mi później.
b) Ustalenie tematu konferencji.
c) Możliwość wyrzucenia wybranych gości przez Operatora. Opcja Ban nie będzie nam potrzebna, skoro na konferencję można trafić wyłącznie z zaproszeniem.
d) Goście nie mają prawa zmieniać tematu konferencji, wysyłać zaproszeń, ani zmienić nika. Osoby akceptujące zaproszenie trafiają do konferencji z takim nikiem, jaką nazwę kontaktu posiadają na liście pozostałych uczestników konferencji, w tym Operatora. Przy akceptacji zaproszenia na wszelki wypadek i tak wpisujemy swój nik, ale tak podany w formularzu nik widzą tylko osoby, które nie mają tamtej osoby na swojej liście kontaktów. Jeżeli posiadają tą osobę na liście, ich nik w konferencji jest taki, jaką nazwę kontaktu posiada ten kontakt na ich liście kontaktów. Goście nie mają prawa podglądania wizytówek gości, których nie mają dodanych na liście kontaktów i udzielonej przynajmniej jednostronnej autoryzacji. Goście mają prawo wysyłać do siebie prywatne wiadomości, a także widzieć prawdziwe JID-y innych gości, ale tylko tych, których mają dodanych na swojej liście kontaktów.
e) Komunikat przy zamykaniu okna rozmowy. Koniec z głupimi konferencjami w stylu Gadu-Gadu, w których chcąc nie chcąc musisz uczestniczyć.
No to teraz - co sądzicie o tej propozycji?
Użytkownik Wyrocznia edytował ten post 2009.10.14, 13:31