Skocz do zawartości


Zdjęcie

[przedawniony] Problem z aqq po padzie systemu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 14:33

Witam,

Na początek może trochę danych technicznych:

Wersja AQQ: 2.2.3.20,
System: Windows XP Pro + SP2,
Wersja IE: 8.0

Wczoraj z racji wirusa padł mi system, nie dało się już nic sensownego zrobić, więc sformatowałem C i przywróciłem obraz systemu wypalony na płycie, przy pomocy Norton Ghosta - to taka robocza wersja systemu ze wszystkimi sterownikami sprzętowymi, skonfigurowanym netem, Office'em i paroma programami do połączenia internetowego - BEZ FIREWALLA i ANTYWIRUSA!!
Zaraz po przywróceniu obrazu zainstalowałem IE8, bo tego w obrazie nie było.
AQQ mam zainstalowane na partycji D, więc format w ogóle go nie ruszył.
Podkreślam - PRZED PADEM BYŁO WSZYSTKO OK!
Po przywróceniu systemu, gdy kliknę ikonę AQQ, natychmiast pojawia się okno logowania, kiedy wpiszę login i hasło, dopiero po jakichś 30 sekundach pojawia się ikona AQQ w trayu, gdy na nią klikam, sytuacja wygląda tak:

Dołączona grafika


- nie wyświetlają się kontakty,
- AQQ nie łączy się z Jabberem i GG (nieaktywna ikonka w trayu - nawet nie miga),
- obok "kluczyka" jest TXT, zamiast TLS.

Wykonałem już standardową diagnostykę, odinstalowałem GG (zachowując dane profilowe), zainstalowałem ponownie - nic.
Dodam tylko, że obraz systemu, który wczoraj przywróciłem jest dość stary - był wykonany około 2 lat temu - może więc brakuje w tym systemie jakiegoś komponentu, który uniemożliwia działanie AQQ?
Przed padem było z AQQ wszystko OK, a po - lipa... co tu jeszcze można zrobić?

#2 VPN

VPN

    Guru

  • Użytkownik
  • 6923 postów

Napisano 2010.10.08, 14:39

Po pierwsze trzeba było wykonywać regularnie kopię profilu AQQ, no ale na to już za późno, tylko rada na przyszłość.
Po drugie lepiej zabezpieczać system. Używanie tylko Service Packa 2 w Windows XP nawet z najlepszym antywirusem jest jak chodzenie boso po polu minowym.
Po trzecie zlokalizować folder profilu AQQ na dysku. Napisz gdzie go masz i co po nim zostało.

Tu byłem.


#3 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 14:52

Folder profilu jest pod - D:\WapSter AQQ\Profiles\nazwa_profilu
Zostało WSZYSTKO, bo format, ani wirus go nie ruszył.

#4 Beherit

Beherit

    In Sorte Diaboli

  • Wtyczkopisarz
  • 5031 postów

Napisano 2010.10.08, 14:58

Przeskanuj pozostałe dyski pod względem obecności wirusa. Jeżeli przywróciłeś system z backupu to wszystko powinno grać i AQQ powinno śmigać. Jedyne co przychodzi na myśl to wirusy.

@VPN pierdzielenie trzy po trzy. Ja nie robię kopii profilu AQQ i nigdy nie miałem problemu z jego utratą. A to, że SP2 jest dziurawy to kpina jakaś. Miałem XP z SP2 zanim wyszedł SP3 i co? Jakoś nigdy nie doznałem jakiś niebezpieczeństw systemu.
  • Mireczek lubi to

#5 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 17:22

Przeskanuj pozostałe dyski pod względem obecności wirusa. Jeżeli przywróciłeś system z backupu to wszystko powinno grać i AQQ powinno śmigać. Jedyne co przychodzi na myśl to wirusy.


Przeskanowałem Comodo AV - wykryło co nieco, usunęło - dalej to samo...

#6 Beherit

Beherit

    In Sorte Diaboli

  • Wtyczkopisarz
  • 5031 postów

Napisano 2010.10.08, 17:54

Rozumiem, że wtyczek żadnych nie masz oprócz GG? Uruchom AQQ z trybem logowania, może to coś powie chociaż wątpię. Jeżeli po przywróceniu backupu masz taką samą konfigurację (programy, sterowniki, aktualizacje etc) to nie mam pojęcia czemu nie działa nic.

#7 bartek-525

bartek-525

    Adept

  • Wtyczkopisarz
  • 273 postów

Napisano 2010.10.08, 19:24

Spróbuj jeszcze utworzyć nowy profil i zobacz czy będzie to samo. U mnie kiedyś AQQ długo uruchamiało się przez Kaspersky'ego, ale jak piszesz, że żadnego antywirusa nie masz, to coś innego musi blokować program.

PS. Czy nie szyfrowałeś jakichś plików EFSem (zaznaczone na zielono w eksploratorze Windows)?

#8 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 19:27

Nie rozumiem, o co chodzi, ale... miałem na płycie kopię całego foldera AQQ w wersji 2.2.0.64 i zamieniłem foldery - wersję nową na starą - działa.
Natomiast, gdy tylko próbuję dokonać aktualizacji do wersji 2.2.3.20 - sytuacja się powtarza, aczkolwiek widoczne są już kontakty, tylko nie łączy z żadną z sieci i przy kluczyku jest TXT, zamiast TLS.

#9 bartek-525

bartek-525

    Adept

  • Wtyczkopisarz
  • 273 postów

Napisano 2010.10.08, 19:34

A przypadkiem nie zmienił się od wersji 2.2.0.64 do 2.2.3.20 format plików konfiguracyjnych? Zobacz rozszerzenia plików Settings w głównym katalogu profilu i Account w katalogach kont Jabberowych. Jeśli są ini, a nie enc, to znaczy że jest stary format plików.

#10 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 19:50

W katalogu nowej i starej wersji mam enc.

Próbowałem zainstalować najnowszą wersję na zupełnie innej partycji, w świeżym katalogu, założyłem profil na moim starym loginie i to samo.

#11 VPN

VPN

    Guru

  • Użytkownik
  • 6923 postów

Napisano 2010.10.08, 20:07

Co wskazuje na problem systemowy. Wykonałeś Diagnostykę dokładnie? Wszystkie punkty?

Tu byłem.


#12 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 20:36

VPN - wybacz, ale ileż razy można powtarzać? Przed chwilą wykonałem ją jeszcze raz i ten sam efekt.
AQQ 2.2.0.64 z przywróconej kopii działa. Po nainstalowaniu 2.2.3.20, lub zainstalowaniu tej wersji "na czysto" - lipa.

#13 VPN

VPN

    Guru

  • Użytkownik
  • 6923 postów

Napisano 2010.10.08, 20:52

Zrób taką samą procedurę jak przy uszkodzonym profilu, czyli:

Wyłącz AQQ, jeśli jest uruchomione. Zawartość folderu Profiles wytnij np. na Pulpit i usuń z niego plik Settings.enc. Potem uruchom AQQ, załóż profil o takiej samej nazwie jak poprzedni, dodając już istniejące swoje konto Jabbera na aqq.eu. Następnie wyłącz AQQ i skopiuj dane z folderu na Pulpicie wklejając je do nowego folderu w Profiles, podmieniając tym samym nowe pliki starymi. Uruchom AQQ i wszystko powinno być na miejscu.


Tu byłem.


#14 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.08, 21:10

Niestety, proces tworzenia nowego profilu (w wersji 2.2.3.20) z istniejącym kontem Jabber zawiesza się na wyświetleniu takiego obrazka:

Dołączona grafika


który może sobie wisieć na pulpicie w nieskończoność... W konsekwencji - w katalogu Profiles nie powstaje folder z nazwą mojego konta i nic nie mogę tam wkleić.

Użytkownik Rostov edytował ten post 2010.10.08, 21:13


#15 VPN

VPN

    Guru

  • Użytkownik
  • 6923 postów

Napisano 2010.10.09, 09:56

Co po raz kolejny potwierdza problem systemowy. Obawiam się, że dalej musisz sobie poradzić sam. Sugeruję reinstalację Windows, potem zaraz jego porządne zabezpieczenie i kompletne zaktualizowanie. Oczywiście skopiuj sobie profil AQQ, spróbujesz ponownie go odzyskać.

Tu byłem.


#16 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.09, 14:06

Drogi VPN... sugerujesz, że problem z AQQ spowodowany jest "brakiem aktualizacji i zabezpieczeń systemu"... Przez ostatnie 4 lata funkcjonuję w necie BEZ ŻADNEGO firewalla i antywirusa - po prostu, wystarczy ostrożnie poruszać się po necie - przedwczorajszy wirus spowodowany był jedynie moją głupotą, bo zachciało mi się ściągać plik z nieznanego serwera... W ciągu ostatnich 4 lat nie miałem żadnych problemów z wirusami, czy atakami... Druga sprawa - zabezpieczenia i aktualizacje do systemu... Odkąd zainstalowałem XP (4 lata temu) jedynymi moimi aktualizacjami i zabezpieczeniami były: SP2 i zamknięcie paru portów Windows Door Cleaner'em... i na tak postawionym systemie AQQ 2.2.3.20 działało do przedwczoraj!

Też wydaje mi się, że to kwestia systemowa. Prawdopodobnie w kopii systemu, którą przywróciłem nie ma jakiegoś składnika systemu, który miałem zainstalowany w padniętym XP... Wydawało mi się, że może być to brak aktualnego .NET Framework, ale zainstalowałem wersję 4.0 i dalej to samo... Zasadnicze pytanie - jakiego składnika systemu wymaga AQQ w wersji 2.2.3.20 do poprawnego działania, którego nie wymagała wersja 2.2.0.64, skoro ona działa bez problemu??

Po zainstalowaniu najnowszej bety - to samo :/

#17 VPN

VPN

    Guru

  • Użytkownik
  • 6923 postów

Napisano 2010.10.09, 14:11

Nie sugeruję, że problem jest spowodowany brakiem aktualizacji, ale sugeruję, żebyś mimo wszystko je wykonał. Nie zaszkodzi, a może bardzo pomóc w ogólnym utrzymaniu kondycji systemu. Przypominam też, że Microsoft nie wspiera już Windows XP z zainstalowanym tylko SP2 lub wcześniejszymi.
Sugeruję natomiast, że problem jest spowodowany przywróceniem awaryjnym systemu, co z kolei mogło przyczynić się do uszkodzenia niektórych plików systemowych używanych przez AQQ. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć jakie to są pliki.

Użytkownik VPN edytował ten post 2010.10.09, 14:12

Tu byłem.


#18 Rostov

Rostov

    Rozgrzewam się

  • Użytkownik
  • 75 postów

Napisano 2010.10.09, 15:12

Microsoft mnie nigdy nie wspierał - z "wiadomych" powodów :)
To nie było żadne przywrócenie awaryjne, tylko przywrócenie obrazu partycji systemowej - niestety, sprzed kilku lat, więc mogą występować braki komponentów systemowych, pytanie: jakich?...

Tak się zastanawiam... wersja 2.2.0.64 (działająca u mnie) jest ostatnią z serii 2.2.0.x, kolejne to już wersje oznaczone 2.2.2.x i 2.2.3.x... coś się zatem musiało istotnego zmienić, skoro przeskoczono w numeracji, aż o 2 cyfry...

#19 VPN

VPN

    Guru

  • Użytkownik
  • 6923 postów

Napisano 2010.10.09, 15:53

Tak, między tymi wersjami sporo się zmieniło, choćby dlatego, że nastąpiła utrata kodów źródłowych i Autor AQQ musiał pisać część nowych opcji od nowa. Możesz dać log zdarzeń z rozruchu (czyli sposobem 2) według instrukcji: http://aqq-pomoc.inf...6-log-zdarzenia

Tu byłem.


#20 karololszak

karololszak

    podróżnik w czasie

  • Moderator
  • 1562 postów

Napisano 2010.10.09, 15:56

Moment, 2.2.0.64 działa, ale działa jak - bez problemu, i wygląda normalnie? Czy może po prostu uruchamia się, ale dalej nie łączy się z sieciami / wygląda jak Win 98?
Sugeruję przenieść profil np. via pendrive do kolegi i sprawdzić na jego PC (obojętnie czy pod AQQ 2.2.0.64 czy najnowszą wersją) czy profil jest OK - jak tak, to winy trzeba szukać w AQQ/systemie [polecę wtedy całkowite, doszczętne usunięcie AQQ z systemu [z kopią profilu gdzieś na pendrivie]], i instalację najnowszej wersji od nowa; i przeprowadzenie diagnostyki AQQ (głównie - reset ustawień IE itd.).




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych